Jumaat, 18 Januari 2013

PETUA SAYA MENAMBAH SUSU BADAN

Semalam adalah hari yang sangat stress..
Dhia merengek nak susu..masa tu pula air susu kurang..owh..azab sungguh dengar Dhia menangis memalam..saya pun turut menangis sambil susukan Dhia..sedih wooo..bila kita nak susukan bayi kita tetiba susu kurang..sangat sedih..tsk..tsk..tsk..

TAPI..

Start hari ini, da tak stress lagi, sebab susu da banyak untuk Dhia..
Petuanya senang aje, jangan kurang minum air.
Petua dari mak mesti minum susu setiap kali makan, Pagi + Petang + Malam..
Tapi petua mak ni memang mujarab..selain daripada air susu cepat terhasil dan banyak, nak membuang pun lawas...kihkihkih..

Sebenarnya saya ni seorang yang kuat minum air.
Dalam satu hari kekadang boleh lebih daripada 3 liter..
Bila time pantang, orang tua-tua kata tak boleh minum air banyak-banyak..
Jadi bila badan saya kurang air, air susu yang dihasilkan pun kurang..owh..tidak...huhuhu..
Hendak atau tidak hendak saya terpaksa melanggar pantang orang tua-tua..
Tak apelah janji susu untuk Dhia dapat dihasilkan dengan banyak..

Jadi satu hari, saya akan minum 4 kali susu formula (takkan susu ibu, mahu nanges mak saya)..hehehe
Tidak termasuk air masak kosong atau air masak madu..
Total air yang saya minum adalah....
Hmmmm...saya pun tak tahu...
Yang penting saya tidak akan bagi Dhia haus dan lapar...
Ini adalah matlamat saya buat masa sekarang..
Full BF untuk Dhia..

Bila baca sabda Rasulullah S.A.W lagi bersemangat [ LINK ]



Ini Susu Yang En Suami belikan.. (susu turun temurun a.k.a susu membesar saya)


Okeyla...nak tidur dulu..mata sudah terpejam celik...terpejam celik...susu yang perlu diminum pun sudah habis secawan..esok-esok kalau rajin saya buat entri pasal susu Fernleaf ye...Assalamualaikum semua...








0 comments:

 

Its Me. Template by Ipietoon Cute Blog Design