Sabtu, 14 November 2009

hmmm...

salah siapa??
salah kita ker bila kita nak berkawan dengan org lain??
klakakan???
mungkin ramai yang tertanya2 kenapa dan mengapa..tapi bile aku renung and pk balik..mmg klaka...poyo gile...nak gelak guling2 pun ade...kuikuikui...mgkn cara aku yang salah..mgkn cara aku yang silap..silap dalam menilai insan disekeliling aku...hahaha(aku gelakkan diri aku sendiri)...saje2 jer..hehehe
bak kata org berkawan biarlah seribu, tetapi musuh jgn dicari...tapi sekarang..bukan semua org boleh jadi kawan..kadang2..kita rasa kita cume nak berkawan..tak lebih..tapi lain pulak yang jadi...hahaha...sungguh kelakar...orang lain tak rasa kelakar tapi aku yang rasa kelakar...kelakar melihat dunia nh...
dunia yang penuh dengan permainan..dunia yang penuh dengan orang yang bertopeng...aku tak cakap aku baik..tapi aku mmg baik kowt..utk aku je lah..bukan untuk orang lain..hahaha (gelakkan untuk aku)...
aku suke berkawan..tak tahu kenapa..tp itukah lumrah..betul tak??..aku tak memandang darjat untuk berkawan..knape??sbb darjat tue tak penting pun..setiap insan tu same sahaja, samada kaya atau miskin...kadang2 aku cerita tentang org..bukan bermakna aku nak mengumpat..tapi nak berkongsi..mana tahu boleh dijadikan iktibar...tapi semua salah faham..hahaha...
klaka kan dunia nh..
bila kita nak berkongsi sesuatu tapi tak dapat..atas sebab yang kita tak tahu..kita tak boleh salahkan org lain..sbb tu mgkn silap kita...
klaka kan dunia nh..
bila kita meluahkan aper yang kita rasa sebab kita tak nak orang tu ulangi kesilapan itu atau kesilapan yang pernah kita wat..tapi diorang tak nak dengar..kita tak boleh salahkan org lain, sbb tu mgkn salah kita...
klakakan dunia nh..
bila kita rasa, dielah sahabat yang terbaik utk kita..tapi sebaliknye bukan..kita diperkotak katikkan..tapi kita tak sedar..kita tak boleh salahkan org lain, sbb tu mgkn salah kita...
klaka kan dunia nh...
bila kita rasa kita da wat yang terbaik..tapi rupenye tidak...kita kekurangan usaha..tak der saper nak igtkan..kita tak boleh salahkan org lain, sbb tue mgkn salah kita..
klaka kan dunia nh..
bila kita rasa, kita dapat bantu die , tapi die larikan diri..kita tak boleh salahkan org lain, sbb tue mgkn salah kita..
klakan dunia nh...

hmmm....ayat aku mgkn tak puitis atau tak sedap..tapi sekadar mengingatkan aku...chow!

Tiada ulasan: