Jumaat, 24 Mei 2013

Uitm Convocation...

Assalamualaikum semua...
Yaa..baru sempat nak berblog...
Sibuk sesangat lagi-lagi bila da nak mula cuti sekolah...
Mana tidaknya mula je cuti sekolah da bermulalah minggu teknik dan vokasional..
So 2 minggu sebelum bermulanya acara yang besar, pelbagai persiapan yang perlu dilakukan..
Saya pula ditugaskan sebagai AJK cenderahati..
Menyiapkan hadiah yang diperbuat daripada kain felt sebanyak 136 pc terdiri daripada 

i. keychain
ii. penanda buku
iii. klip buku

Tapi syukurlah ramai juga cikgu yang menolong...kalau saya seorang yang menjahit jawapannya parahlah...hehehe

Eh???...Cerita selingan je kat atas tue...sebenarnya saya nak cerita tentang majlis convocation adik saya yang ketiga..

Hari Sabtu 18 Mei 2013

Saya sekeluarga gerak dari rumah pukul 11 pagi..singgah AEON buat-buat kerja sikit kat sana, terus pergi jemput adik no 2 yang kerja kat area batu berendam.. Okey settle yang nh

Tiba dekat RnR Ayer Keroh, jumpa mak abah, makan-makan, tandas-tandas.. settle..gerak...adalah dalam 2.30 gerak..lambat2..

Jalan-jalan...driving punya driving..abah pun telefon..okey nak ko masuk tol Bangi.. (saya dan suami da blurr)..ish..bio beno bapak aku nh...macam da salah jalan je (ayat macam konfiden je bakal sesat)...hahhaa

Kami pun beloklah ke tol Bangi..pastu adik no 2 pula telefon...hahaha..CONFIRM!!! memang sesat...so bincang punya bincang..kami pula yang jadi pilot...(asal mula abah yang jadi pilot)..

So kami pun turun tol sg besi dan mencari pulau indah..hah pastu abah telefon suh g cari AEON Bukit Tinggi..otw ke sana da tak de sape-sape jadi pilot sebab da kena ganti dengan GPS yang asik membebel kalau salah jalan...wuaaaaa...

Tetibaaaaa....hahahha
Saya mengetuk2 cermin tingkap..hah! nak tahu kenapa????
Sebabnya saya sudah dapat melihat kereta yang bakal menjadi pilot untuk ke Kristal Inn..iaitu pak cik saya...muahahaha...dengan senyuman lebar kami follow je lah kereta tue...hahhaa

Sampai dekat Kristal Inn adalah dalam pukul 6.30 petang..siap check in dan segala bagai.. time to bath...ini kes lagi best...adik punya baik budi, pintu air tercabut..nasib baik diorang semua tue kaki memomen barang...jadi terpasanglah semula..yehaaa...
 Okey..settle mandikan Dhia, kami pun mandi..
Sebab nak bersiap g makan..

Tepat pukul 8 malam pak cik datang untuk ajak g makan...memang terbaik tempat makan tue...melelh air liur.. tapi biasalah kalau da penat badan..makanan sedap pun jadi makanan biasa..sebab kepala dah nampak bantal...wala..wala....hahahha

Hari Ahad 19 Mei 2013

Hah..ari nh memang best..sebab hari konvo adik...so sampai kat sini dalam pukul 12 lebih sebab mak dan abah da gerak dulu..kami sekeluarga yang lambat..
Mula-mula kena parking kat tempat letak kereta yang telah disewa khas oleh UiTM, 
Lepas tue naik bas ke UiTM.
Lepas tue kena tunggu sampailah habis majlis, bergambar bagai barulah gerak balik..

Tue je..tapi sebenarnya saya nak puji sistem pengurusan pihak UiTM dalam memastikan setiap kebajikan insan-insan yang datang ke konvo adik, anak, cucu atau segalanya terjaga.
Dari awal sampailah habis majlis..TOP TEN!!! hehehe...bukan apa..sebab saya rasa perjalanan majlis tersusun.. tue aja..

SO da abes ringkasan cerita..jom layan beberapa keping gambar Dhia bergraduat..yahaaaa

Sila abaikan yang dibelakang..


Bantal kesayangan saya


MUncung saya sama tak dengan pak cik saya?

No Komen...hahaha






0 comments:

 

Its Me. Template by Ipietoon Cute Blog Design