Ahad, 16 September 2012

KARNIVAL DI MELAKA

14- 16 September ni ada lebih dari empat karnival yang berlangsung di Melaka. 
Tapi yang sempat untuk aku jejakkan kaki cuma 3 karnival ni aje. Itu pun da termengah-mengah.


Karnival Kerjaya 1 Malaysia


Karnival ini berlangsung dari pukul 10pagi- 7 petang sahaja. Semalam masa aku ke sini dalam pukul 6. Banyak juga booth yang da di tutup, rasa kecewa sangat. Sebab niat ke karnival ni nak cari peluang-peluang untuk menambah sijil-sijil yang ada. Jadi bagitau dekat en suami untuk datang lagi esok. Maksudnya hari ini bertarikh 16 September 2012. Semangat nak pergi ke karnival 10.08 pagi da terpacak dekat karnival ni, tapi sayangnya..booth yang diharapkan da buka masih lagi tutup..huhuhu..( -_-)..so berjalan-jalan dulu dalam karnival ni. Tanya pasal SKM, SLDN dan macam-macam lagi. Semalam tak jalan sangat sebab da kecewa, so ari ni sementara menunggu booth yang diharapkan buka, berjalan-jalanlah dulu dalam karnival, melawat setiap booth.
Lebih kurang dalam pukul 11 pagi, booth yang diharapkan telah pun meng'open'kan diri, so apa lagi..terkedek-kedek aku jalan ke sana, semata-mata nak daftar diri sebagai peserta kursus jahitan. Puas hati (@_@)..Lepas je daftar diri, aku pun ajak en suami balik. Sebab niat datang untuk daftar kursus tu je, jadi lelain tak menarik minat sangat.

Antara pemplet dan cenderamata yang aku dapat:




Karnival Ibu dan Bayi





Lepas pergi karnival kemahiran (lepas kecewa sebab kebanyakkan booth da tutup), aku ajak en suami ke karnival ibu dan bayi, saja-saja nak survey barang untuk baby. Kalau ada yang berkenan bolehlah beli. Al maklumlah barangan bayi ni harga boleh tahan juga. Mak aku kata kalau beli barang bayi ni, boleh jejak dekat RM 500, tapi untuk anak pertama jelah. Anak kedua, ketiga dan seterusnya biasanya kurang sebab baju bayi ni boleh guna pakai sampai 2-4 keturunan (kalau anak 8 orang 8 keturunanlah jawabnya).
Yang aku tertarik cuma pada baby cloth diaper (DC). Harga bolehlah..tapi aku tak beli dulu sebab kata nak survey-survey je kan..hihihi (^_^)..



 Karnival PC


Last sekali aku berjalan ke karnival PC. Fuyoooooooooooooo...begitu ramainya orang..tak sanggup den nak masuk sebenarnya...hahaha..tapi layankan sebab en suami nak survey external. Mabuk aku dibuatnya..tapi jalan tak jalan, habis jugalah aku pusing tengok apa yang ada di karnival ni. Kalau dulu sebagai pelajar, aku suka pergi karnival pasal pc  sebab macam-macam aku cari, tapi bila da habis belajar ni, aku rasa macam tak da apa-apa kat karnival ni (-_-)..jadi jalan-jalan pusing tengok-tengok je..hehehe..


P/s: Bagus juga diorang buat banyak-bayak karnival dalam masa 3 hari. Jimat masa,jimat tenaga dan jimat kewangan...hehehe (*_*)



2 comments:

akubersamaCahya berkata...

akak, klu usha online brg2 byi pun oke harga2 dia ^^
penah jumpa org jual online DC, mmg comel2 n murah ^^

wawasyazwani berkata...

Akak da usha2 jugak..ada yang tgh offer sekarang nh..hehehe..cuma ngah cari lebih maklumat tentang lampin nh..risau gak kalau baby pakai boleh sebabkan penyakit ruam...huhuhu

 

Its Me. Template by Ipietoon Cute Blog Design