Rabu, 30 Mac 2011

iDEA..oWH IdEA...Eh! Cek NaB !!!

aish...kenapalah setiap kali aku berjalan2...idea nak menulis melunggun-lunggun dalam kepala otak..tapi bile nak menaip je..tetiba aku jadi hitam putih...blurrr je..macam orang kena pukau...payah tol..hahaha...


siapa tahu ini??angkat tangan..hehehe

Nasib baik aku da bangun dari tido..al maklumlah dah tua-tua nh (ngaku kejap)...pas kelas je mesti nak membuta eh silap2..menipu mata (ayat sopan sket)..hehhee..dalam kul 3.30 cek mek msg aku..begini situasinya:

cek mek: ko kat mane?
aku: kat bilik, nape??
cek mek: arnab aku da gila ****...jom pi ladang wat sangkar..
aku: sekarang ke?
cek mek:yup
aku:kul 4 ea, ada keje sket.
cek mek: k..

***********dengan berbasikal dan mengendong kotak cek mek ke blok aku..memang janji omputih ler..4 tepat ada terconggok da..huh!aku ga yang lambat****************

cek mek: aku tak tahu le..meroyan da kot arnab nh..asyik dok cekau2 kertas..stress aku dibuatnya..
aku: ko nak cari sangkar ke??
cek mek:mahal ke?

dari taman universiti aku drive ke giant..sebab sangkar-sangkar yang ada kat taman U tu tak macam sangkar kucing pun..macam sangkar tikus adalah..kalau tikus2 sangkarnya comel2..nh untuk moyang tikus mondok kowt..gedabak semacam je...mahal lak tue..tak berbaloi..tak berbaloi...

Tiba kat giant terus pergi ke Pet World..yang ada di tingkat atas.....si bobo(nama arnab cek mek) kami tinggalkan je dalam kereta...nasib ko le nye..asyik meroyan semacam je...(ke merayam??)hikhikhik...
Pusing-pusing..2 kali pusing tetiba..jeng-jeng...hehehe..pink jugak..nasiblah badan..nama je jantan tapi sangkar warna pink..peduli ke??ada ke aku kesah???hahaha...yang penting aku tak stress, cek mek tak stress..ko stress aku tak kesah...muahahhaa...."bang, satu ni berapa?" "harga rm68, paling kurang abang boleh bagi rm55 last deal dik.".."ala 55 ke bang?,mahal la...50 boleh??".."50?hmm".."54.99".."satu sen je..ish kede tul la abg nh, 51?..satu je da tinggal nh..kalau dapat saya beli..kalau tak, tak pelah abg simpanla balik kat atas tu"...saje2 mane tahu mengena..hihihi.."okeylah..53..boleh?".."okey boleh"...

Selesai membayar terus ke ladang..melawat tapak projek (hampagas tol)..bile plak ada aku ada company???
Nak pergi bagi air kat pokok2 yang aku tanam...nak suh diorang pergi kedai sendiri jangan haraplah..kaki je harap ada tapi pemalas nak berjalan tapikan klu tetiba diorang berjalan-jalan sendiri cari air macammana ea??seram je...sila abaikan...huahuahua...

Sementara aku dan cek mek tu memberikan minuman kepada "diorang-diorang" semua...si bobo tue cek mek sorang lagi ajak berjalan-jalan..wah!!!bukan main excited lagi..mmg macam hampagas..dalam kereta dan bilik bukan main memberontak..bila ke dunia luar mengedik semacam..tak pe sekali sekala...selesai menyirap..suruh le si bobo ni masuk dalam sangkar..liat semacam!!!naseb baik ko binatang..kalau tak aku da babap da..nakal sangat..da setle semuanya..aku dan cek mek-cek mek mendrive semula ke kawasan penempatan kami (hampes..cakap jelah balik kolej semula kan senang)..hahaha..
p/s:  itula kisah si bobo (ada kaitan ker??????)..




0 comments:

 

Its Me. Template by Ipietoon Cute Blog Design